Day VS. Night make-up

Jag hade tänkt mig försöka på en "look" som du kan ha på dagen i skolan/arbetet för att sedan spice it up till kvällen om du ska gå ut. Jag ber iförhand om ursäkt för dåliga bilder då jag endast har min mobil som kamera.. 

Dag: jag börjar med en Primer för att min BB-Cream ska hålla längre, sedan applicerar jag solpuder för att få lite färg och konturer. Sedan applicerar jag en vit skimmrande ögonskugga och sedan flytande eyeliner och  böjer sedan mina ögonfransar innan jag applicerar mascara, till sist fyller jag iögonbrynen med en ögonbrynspenna. Tycker du det saknas något på läpparna kan du alltid använda lite läppglans eller ditt favorit läppbalsam.
 

 

Kväll/natt: Eftersom grunden redan är avklarad går jag direkt på ögonen och använder en ljus ögonskugga sedan fyller jag på med en ljusbrun för att sedan avsluta med en mörkgrå. Jag fyller även på med svart eyeliner och bättrar på fransarna med lite mascara. Jag tycker det är roligare med lite färg på läpparna så jag målar dem med ett rött läppstift (alla borde ha ett). Glöm inte att ha kul vilket som och glöm inte en spegel för att se om något behövs bättras på.
 
 
 
 
 
-K
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0