Mina parfymer

Har tänkt att göra ett inlägg om mina parfymer och body mist som jag har hemma. Vilken/vilka parfym som är min favorit och vilken som jag inte gillar så mycket samt hur dom doftar! ;)
Ps. Jag suger på att beskriva dofter, så jag tog hjälp av internet ;)  
 
Här är alla mina parfymer/ body mist!
Jag börjar body misten, jag har 6 st och alla är från Victoria´s Secret.  
Från vänster: Pure sedution (innehåller melon, plommon och freesia), Mango temptation (innehåller mango, nektar och hibiskus), Strawberry & Champagne (innehåller jordgubbar, smultron och champagne), Such a Flirt (innehåller stjärnfrukt och vit orkidé), Vanilla lace (innehåller vanilj och mysk) och Coconut passion (innehåller kokosnöt, vanilj och liljekonvalj). Sorry för en dålig bild.
 
Jag har köpt alla utomlands utom Vanilla lace, den köpte jag i Arlanda, det är också den som jag har haft längst (drygt ett halvår). Jag gillar alla men min absoluta favorit just nu är nog Such a Flirt, den "innehåller" stjärnfrukt och vit orkidé och den doftar ganska sött, fruktigt och blommigt, vilket passar mig bra eftersom jag ÄLSKAR  fruktiga och blommiga parfymer.
Den som jag gillar minst just nu Vanilla Lace, det beror säkert på att jag har haft den längst. Men den doftar ju självklart också gott. ;)
 
Över till parfymerna!
Här är alla mina parfymer! Vissa har jag fått som present som t.ex. parfymerna som är längst fram: Beckham Intimately (inslag av vita blommor, apelsinblomma, lilja och ros) Britney Spears Fantasy (noter av kiwi, jasminblomma, vit choklad, mjuk vanilj, orkidé och mysk) och Justin Bieber Someday (toppnoter av saftig mandarin, päron och vilda bär).
 
Den gröna parfymen som är format som ett äpple är ifrån DKNY och den heter DKNY Candy apple, topptonerna är rött äpple, päron och marshmallow. Jag tror dock att den här parfymen inte säljs längre eftersom det är en limited edition.
Parfymerna som har blommor/daisys på locket är ifrån Marc Jacobs. Den gula heter Daisy och är orginalet från Daisy-kollektion medans den ljusrosa heter Daisy eau so fresh är en "spin off". Daisy doftar som daisys, smultron och violblad medans Daisy eau so fresh luktar som daisy,röd grapefrukt, hallon, gröna blad, och päron.
Min favorit av dessa två är Daisy eau so fresh eftersom doftar lite sötare än orginalet Daisy, det är också Daisy eau so fresh som är min personliga favorit just nu, om ni inte har luktat på den gör det!!!! :)
Den står längst bak är ifrån Paris Hilton och den heter Heiress (som betyder arvtagerska på engelska) passande eller hur?! ;) parfymen har inslag av passionsfrukt, apelsin, persika, kaprifol, violblad och björnbärsblomma.
Parfymen med orange lock heter Date Me och köptes från en mataffär för JÄTTE länge sen den säljs säkert inte längre, den doftar fruktigt och sött. Det är också den som är den parfymen jag gillar minst.
 
Har ni någon parfym att rekommendera? Kommentera!!!! :D
 
Btw Kicks har just nu erbjudande för er som medlemar, 20% rabatt på alla parfymer!!!! t.o.m 22 oktober.
 
-L
 
 
 
 
   
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0